Zo krijg je dus alle chicks

KFC ontwikkelt ‘Extra Crispy’ zonnebrandcrème inclusief kippenaroma

donderdag, 25. augustus 2016

Zonnebrandcrème ruikt altijd naar… zonnebrandcrème, en het marketingteam van KFC had daar genoeg van. Tijd voor iets nieuws, iets beters, iets kippigers in de vorm van een heuse Extra Crispy zonnebrandcrème. Nee, je stinkt daardoor niet ineens naar een kippenhok en je huid zal ook niet na twee uurtjes onder de zon eruit zien als het velletje van een kippenvleugel, maar wel dezelfde geur met zich meedragen:

Het lijkt op een leuk grapje van KFC dat nergens op slaat en ook nooit op iemands huid aangebracht zal worden, maar niets is minder waar. De fastfoodketen heeft 3.000 tubes van de zonnebrandcrème gratis beschikbaar gemaakt maar de actie was zo populair dat ze binnen twee dagen allemaal geclaimd waren. En nu ben je verdrietig, dat is normaal. Menselijk, zelfs. Aan de andere kant kun je de crème niet opeten en wordt je huid er ook niet smaakvoller op – het komt dus wel goed.

KFC’s zonnebrandcrème is niet het eerste kip-achtige product dat uitgebracht wordt als marketingstunt. Eerder kwam het kiprestaurant al aanzetten met twee soorten eetbare nagellak in Hong Kong, natuurlijk met de slogan “Finger Lickin’ Good”. Naar verluidt zou de nagellak nog op grotere schaal uitgebracht worden zodat iedereen wat KFC-smaak bij de hand kan hebben, maar dat zal er wel niet meer in zitten.

Comments