Anti-reclame in de vorm van katvertenties

Deze geweldige Londenaren hebben een metrostation beplakt met kattenplaatjes

woensdag, 14. september 2016

Het eerste project van een groep vrienden dat zichzelf Glimpse noemt is nu al legendarisch. Waarom? Stap maar eens uit in metrostation Clapham Common te Londen, waar de schattigste haarballen je op te staan wachten. Ja, een metrostation vol kattenplaatjes in plaats van reclame! Wat een tijd om te leven.

De o zo inspirerende actie heet The C.A.T.S., oftewel The Citizens Advertising Takeover Service – ha, snap je hem? Er werd geld (zo’n 27.000 euro) ingezameld via internet en daarmee huurden de lui van Glimpse alle reclameborden in het station, en dat is iets wat we in Nederland ook wel kunnen gebruiken. Eigenlijk overal ter wereld wel, want katten. Pluizige, pluizige katten.

James Turner, organisator van het harige festijn, zegt het volgende: “In plaats van te vragen of je iets koopt, vragen we de mensen om na te denken over wat écht waardevol is in hun leven. Dat zullen misschien geen katten zijn, maar het is waarschijnlijk wel iets wat je niet in de winkels kan vinden.” Ha, alsof katten niet waardevol kunnen zijn!

Helaas zal de tunnel der schattigheid slechts twee weken zijn pluizige behangsels behouden. Daarna verdwijnen de katvertenties – ja, daar zijn we trots op -, om hopelijk snel weer terug te keren. Het liefst ergens bovengronds. In Nederland. O-ver-al.

Comments