“We’ve been there”

Now playing

Respect my authoritah

donderdag, 29. september 2016

Ter promotie van het twintigste seizoen van South Park - member? - is de reclamecampagne de riskante kant opgegaan. Met een paar goedgeplaatste reclametrucks worden bekende scènes uit de afgelopen 20 jaar voor relevante locaties als het Witte huis en het hoofdgebouw van Scientology gestald (of er rondgereden).

In totaal zijn er zeven rijdende billboards; van Cartman en de Kolonel voor de KFC tot president Obama en de First Lady voor het Witte Huis. Het personeel dat werkzaam is in het Witte Huis, Scientology-HQ en bij het Lincolnmonument heeft al gevraagd of de reclame bij de locaties weggehaald kan worden. De rest van de getroffen locaties zijn:

• Trump Tower
• Het hoofdkantoor van Clintons campagne
• De “Mormon”-kerk
• Het Facebook-hoofdkantoor
• Restaurants Hooters, P.F. Chang’s en Casa Bonita (Cartmans favoriet)

Comedy Centrals chief marketing Walter Levitt wist natuurlijk dat de billboards bij sommigen in het verkeerde keelgat zouden schieten. “But we thought this was a perfect way to celebrate everything the series has covered in its 19 seasons”, aldus Levitt tegenover, en groot gelijk. Niets beter dan de legendarische aflevering ‘Trapped in the Closet’ voor de kerk van Scientology.

O, en nu we het toch over South Park hebben: applausje voor ondernemer/ingenieur Elon Musk, die tijdens het presenteren van zijn plan voor het kolonialiseren van Mars zei op een hilarische manier geld te willen inzamelen. Ten minste, zijn stappenplan voor geldinzameling begint met “Steal Underpants” en eindigt met “Profit”. Hint.

Het twintigste seizoen van South Park kijk je elke donderdag om 21:30 op Comedy Central en vanaf 22:00 ook online via southpark.nl of in de South Park App.

Comments